Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Saturday, May 07, 2011

Cinta Kontrak

Assalamualaikum wbt...


tiba2 malam nie hati aku sayu gila. luahan hati abang kesayangku membuatkan hatiku benar2 meruntun pilu. Adik mana yang x sedih melihat kelukaan abangnya kan. Aku harap abang aku tabah dan kuat semangat. semoga Allah memberi beliau kekuatan.


cerita di bawah aku copy paste daripada ape yang terzahir dihatinya....huhuhu


Dulu aku selalu dengar tentang cinta kontrak....

namun tak pernah pula aku alami cinta jenis ini...

alhamdulillah setelah aku jejak kan kakiku ke upsi..

Allah telah takdirkan aku mengalami sendiri apa itu cinta kontrak..

Cinta kontrak adalah sejenis cinta yang diwujudkan hanya untuk beberapa tempoh atas ikatan "couple" melalui syarat atau perjanjian yang telah ditetapkan oleh pasangan masing2....

Itulah pengalaman baru yang pnh aku rasa, paling sedih bila kontrak dh nak tamat, mcm2 perasaan timbul, penyesalan, kesedihan, keperitan, kesengsaraan....mahu tak sedih...nak melepaskan orang yang kita sayang walaupun kita tahu semua ikatan itu adalah secara kontrak....apa yang pasti banyak yang aku pelajari daripada diri nya...sesungguhnya dia merupakan seorang gadis yang sangat hebat,namun aku terkilan sb tidak berpeluang memilikinya..itulah antara hakikat yang aku harus telan akibat cinta kontrak..."Perjanjian yang diatur haruslah dipatuhi"...seseungguhnya Allah itu lebih mengetahui ke atas sesuatu yang berlaku, kini aku pasrah kepada NYA....semoga aku dan dia akan terus menjadi teman baik paling istimewa dalam dunia...walaupun orang akan kata kami pelik, namun kami bahagia dan redha dengan jalan yang kami pilih,semoga dia bahagia dengan perjalanan hidupnya dan begitu juga aku....terima kasih kepadanya kerana dia menjaga aku dengan amat sempurna sepanjang aku di upsi....walaupun terlalu sukar untuk aku melepaskannya,namun aku terpaksa melepaskan dia demi kebahagiaan bersama,aku bangga kerana pernah dicintai oleh dirinya...terima kasih tuhan..semoga aku ditakdirkan bertemu dengan gadis sepertinya...amin


Perit sekali hatiku melihat kelukaannya. tak tau aku nak salahkan sesiapa kerana inilah yang abang aku harus tanggung diatas tindakan yang mereka buat. Aku harap abang akan berjumpa dengan orang yang benar2 mencintainya sperti kakak ini.

Abang kamu harus tabah dan kuat semangat kerana mungkin ini bukan jodohmu. insya'allah ada yang lebih baik akan kau temui. Kami sekeluarga akan doakan yang terbaik buatmu.

Buat akak, saya memang sayang gila kat akak. time kasih jadi sahabat abang dunia akhirat dan kawan saya yang terbaik. Susah nak cari orang sebaik akak. Mungkin abang bukan yang terbaik untuk akak. Apapen saya harap akak bahgia. Doa kami sekeluarga sentiasa untuk akak. Amin.


mode:air mata aku memang susah nak berhenti ketika nie.



pikir-pikirkanlah...:)

2 comments:

senyumSOYA said...

bertemu dan brpisah ditgn tuhan~

cik ude hamid said...

betul senyum soya...cuma terkesan diatas yg terjadi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian