Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, February 08, 2011

Susu ibu terbukti keberkesanannya

Assalamualaikum wbt....

Wah tajuk entry ku ini tak menahan.
Tapi tangan nie gatal gak nak menulis disebabkan sudah terbukti keberkesananya oleh kawanku sendiri. Kawan aku nie berkahwin pada usia muda dan mendapat cahaya mata kembar. Memang seronok la tengok dia ngan husband, walau kadang2 dia merungut jugak keletihan melayan karenah sikembar mereka.

Dahla seronok mendapat anak kembar, Apa yang yang lagi seronok buat kawanku ini ialah dia berjaya menurunkan berat badannya berkat dari menyusukan anak2nya. Sebelum kawen n mengandung kawan aku nie agak berisi sebab dia kecil. So bila dia mengandung, badan dia makin la bertambah2 chat. Aku sendiri agak terkejut melihat gambar dia tengah pregnant.

Aku tergelak sambil menakut-nakutkannya dan mengatakan nanti payah dia nak kuruskan badannya balik. Kawan aku nie hanya mengangkat2 kening dan berjanji yang aku akan terkejut dengan perubahan yang akan dilakukan.

Perhg..memang kata sudah dikota. Lepas dia bersalin, aku melawat dengan kawanku yang lain. Memang terkejut besar melihat perubahan susuk tubuhnya. Bila ditanya dengan senyuman dia menjawab "kebesaran menyusukan anak"

Tanpa perlu makan makanan suplimen atau bersenam, dia berjaya menurunkan berat badan dengan jayanya. Sambil bergurau sempat dia menegenakan aku..."kalau ko nak kurus cam aku, cepat2 kawen n dapat anak". Kawan2ku yang lain tergelak mendengarnya..kuang asam la tue.hehehhehehee

Fikir-fikirkanlah.....:)

3 comments:

niesz said...

baby elok minum susu ibu smpai umur die 2 tun..tul ek?

ilham_un said...

yup....
seelok-eloknya lah...

Unknown said...

Stand A Chance to WiN a BRAND NEW MEDELA FREESTYLE when you join "MOTHER of THE YEAR" Contest!

Specially brought to you by Faheem's Wardrobe.

Inquiry?Email us at: Contest @FW

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian