Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Thursday, October 28, 2010

Ada Apa Dengan Umur?

Assalamualaikum w.b.t

Da tak tau nak buat ape lagi bila mata nie xbley nak pejam. So pada pagi yang dingin, aku mulalah menulis kat entri nie, tentang soalan yang sering kali aku nak kena jawab tapi aku malas nak jawab bila di tanya. hehheee.

Soalan nie kiranya da jadi soalan cepu emas bg aku. Lau aku jawab lebey kurang ada yang cepuk aku nanti...hahahahaa.

Kat bawah nie ialah situasi yang aku alami sejak menyambut besday aku pada bulan september baru2 nie dan sampaila sekarang....Tue blom lagi pada taun2 lepas punya pertanyaan. Garu kepala aku nak jawab.huhuhu.

situasi 1:Makcik aku "bila nak kawen" nanti umur meningkat xde orang nak.bla..bla..bla.huhuhu.

situasi 2:Abang ipar aku "Hepi besday yang ke-2_ padahal aku da 2_.......hahahahhaa. Silap wish umur la,sebab dia kata x sesuai muka ngan umur.huhuhu.

situasi 3:Junior aku...umur akak berapa?kenapa orang panggil akak?kena explain lg.

situasi 4:Aku xmor panggil ko akak..ko bukan akak aku.Ape kisah umur tua pon....huhuhu.

situasi 5:xpela..umur x bezakan kita.Saya x kisah awak tua pada saya...kahkahkahkah.gelak aku.

Nielah situasi2 yang selalu membuatkan aku lemah jantung nak explain panjang lebar. Kalau ikut hati nak jek aku kata..ko cbuk kenape ngan umur aku?Aku punya pasal la nak nampak muda ker,cam budak2 ker,nak kawen bila ker, suka kat orang lebih muda ke. Aku punya suka la kan.

Tapi, aku nie di didik menjawab ngan sopan walau dalam hati(aku gam jugak mulut orang nie.hahahaa).Aku akan jawab bukan aku nak,tapi da memang perangai aku. gaya aku sempoi jek n x suka nampak cam gaya mak2.hehehee. Tue yang x nampak aku cam dewasa kot.huhuhu.

Kadang2 ,ma ngan abah aku pon bising suh aku jadi cam orang dewasa ckit. Tapi aku jawab,nanti orang kawen orang jadi orang dewasalah.hhahahaa.

Walau sapepon aku n nampak perangai cam budak2 luaran, tapi aku dah matang. Walau lom cukup matangnya tapi aku da boleh berfikir dengan baik secara orang dewasa. Bagi aku, sikap luaran bukan mencerminkan sape diri aku. Aku lebih senang berperangai camni sebab mudah nak masuk ngan orang. Aku x reti la nak jadi matured2 nie.lomah eden.hahahhaaa.

Bila aku tulis entri nie, aku rasa cam umur aku tua la sangat.Padahal aku baru jek 20-an...muda lagi wooo....aku nak abiskan belajar lu,keje,bg family rasa duit keje aku,enjoy n baru pikir pasal kawen n jadi orang dewasa.hahahahaa.

So sekarang nie,aku da x kisah orang nak tanya pasal umur aku cos bg aku ada apa pada umur janji aku hepi...:)

Fikir-Fikirkanlah.....:)

3 comments:

Along Kitty yang chumel:) said...

situasi 5 tuh macam familiar jek kisahnya kan...wink wink...tersengih2...

ilham_un said...

hahhahaha...u know ayat tue ea.
malu saya..wink..wink..wink...

ilham_un said...

hahhahaha...u know ayat tue ea.
malu saya..wink..wink..wink...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian