Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, October 27, 2010

Pasar Malam Oh Pasar Malam

Assalamualaikum wbt...

Penat balik pasar malam x ilang lagi, terus aku menaip entri nie.hehehheheee. Dekat kawasan tempat aku belajar nie, setiap ari rabu n sabtu akan ada satu pasar malam yang selalu jadi port aku ngan member merayap.

Kiranya aku nie pembeli setialah....hehehehee. Memang layan la pasar malam nie sebab ada macam2 makanan n barang keperluan yang boleh aku beli. Sambil tue ley cuci mata sekali...hahahahaha.

Sebenarnya, sambil membeli aku suka tengok telatah dan reaksi orang ramai. Macam-macam pesen peniaga2 tue lakukan untuk lariskan jualan. Kadang2 nak tergelak pon ada melihat keletah diaorang. Papepon aku salute sebab mereka akan sentiasa tersenyum ngan pelanggan walau sepenat manepon.

Tapi kat pasar malam nie juga ada 1 perkara yang aku x suka tengok, Si peminta sedekah yang suka mintak sedekah sambil merayu2 kat orang ramai. Bukan benci atau memandang jijik pada mereka, tapi bagi aku kalau mereka berniaga atau buat kerja2 yang bersesuaian dengan mereka lagi bagus. Gunalah tulang empat kerat yang Allah berikan tue....huhuhu.

Pakcik2 tua kat pasar malam tue elok jek kerah
keringat mereka, yg muda2 lak mintak sedekah. Aduss...sedey melihat keadaan nie n yang lebih parah lagi siap bawak anak kat sebelah. Tak taulah anak sendiri atau anak orang lain.

Kadang-kadang aku terpikir, apalah nasib anak tue nanti kalau da besar seksok. Akan mewarisi bidang tersebut atau lebih profesional?

gambar dicopy dari pakcik google

Fikir-fikirkanlah.....:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian