Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, October 18, 2010

Stop thinking....!!!!


Assalamualaikum wbt.

Dup..dap..dup..dap....
Perkara yang paling mendebarkan aku da nak tiba x sampai sebulan lagi.
tapi aku still lagi cam lom bersedia.

Wake up cik ude wake up...masa beranganmu sudah abis,bangunlah menuju ke alam sebenar..cewah macam aku masuk ke alam Alice n Wonderland jek..kihkihkih.

Aku selalu berfikir kan best kalau dalam sistem pendidikan di Malaysia ni xde exam tapi just praktikkan ape yang kita belajar.Bagi aku bila kita praktik lebih baik dari teori. Sebab ape aku fikir camni, kadang-kadang aku sendiri belajar bukan untuk memahami apa yang di pelajari tapi untuk exam semata-mata. So bila aku belajar untuk exam semata-mata korang taula kan ape yang terjadi..lepas exam abis semua hilang.

Memang kalau difikirkan salah sendiri, tapi nak buat camne..dah di set dalam otak sejak kecik yang belajar akan ada exam.So kena belajar pandai2 sebab exam nie menguji sejauh mana tahap pelajaran yang kita pelajari.

Berfikir nie xkan abis kalau kita tidak mencari jalan penyelesaiannya. Ada positif n negatifnya exam dalam pendidikan ini sebenarnya. Terpulang kepada individu nak fikir camne dan ape yang aku tau aku kena juga jawab exam walau banyak mana aku fikir.hahahhahaa.

"Boleh Jadi apa yang kamu benci itu lebih baik buat kamu dan kemungkinan apa yang kamu suka itu sesuatu yang tidak baik untuk kamu. Sesungguhnya hanya Allah mengetahui apa yang terbaik untuk kita kerana Dia Maha mengetahui segalanya"

Bila aku nampak petikan atas ni kat blog kawan aku barulah aku dapat jawapannya. Exam tetap exam dan janganlah aku cbuk2 nak tanya kenapa kena exam sebab aku tau jawapannya ialah untuk aku berjaya dalam hidup aku.

Dan exam ni diibaratkan satu ujian yang harus dilalui bagi menyedarkan aku bahawa didepan sana terdapat pelbagai halangan harus aku tempuhi dalam kehidupan ini.


Fikir-fikirkanlah...:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian