Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, October 19, 2010

Rambutnya Memikatku...

Assalamualaikum Wbt.

Sesiapa yang mempunyai boyfrend berambut panjang eloklah baca entri ini...:)

Sesetengah pihak mengatakan lelaki berambut panjang ni mengagumkan, malah mempunyai nilai dan gaya tersendiri dan mudah menjadi perhatian umum. Sesetengah pihak lain lak berpendapat lelaki berambut panjang selalunya selekeh, sering dianggap tidak berdisiplin dan banyak kes dikaitkan dengan tabiat kurang baik.

Dulu aku pun x suka dengan lelaki yang berambut panjang cos segan nak berjalan disebelahnya. Ialah, dari depan memanglah sure nampak lelaki, cuba dari belakang, x pasal2 ada yang panggil kakak atau adik....hehehehhee.

Tapi bila aku mengenali si dia yang berambut panjang, persepsi aku terhadap jejaka-jekaka nie mula berubah.Bukan kerana si dia berambut panjang aku berubah pandangan tetapi aku mulai suka dari segi bagaimana lelaki yang berambut panjang nie menjaga rambutnya.

Kalau bercakap soal syampoo,conditioner, saloon, terapi n penjagaan rambut kadang-kadang tak terjawab aku. Kalau korang tak percaya, cubalah tanya kalau2 ada kawan lelaki korang yang berambut panjang. Berapa duit dia habiskan untuk rawatan rambut? Sure punya banyak.

Dan yang lebih mengujakan aku, cuba korang sentuh rambut dia (tue pon kalau diizinkan)kalah model iklan syampoo kat tv.

Jadi kepada gadis2 diluar sana yang mempunyai boyfrend berambut panjang janganlah terkejut jika si dia lebih mengetahui syampoo ape yang terbaik dipasaran untuk mencantikkan rambut dan kadang2 dia mengesyorkan kita memakainya sama.....hahahahahhahaaa.

Kenangan bersama dia banyak sedarkan aku bahawa jangan nilai seseorang itu melalui luaran kerana setiap orang mempunyai citarasa yang berbeza.

Terpulang kepada individu itu sendiri untuk berambut panjang atau pendek cos rambut tak boleh mentafsir siapa diri kita. Tak salah berambut panjang asalkan tau menjaganya dan ingatlah batas-batas sebagai seorang lelaki. Cuma kalau dah berambut panjang tue, sendiri mau ingat, janganlah x reti2 nak uruskan rambut tue sampaikan takut2 "orang" tertukar jadi "antu"....hehehehhee.


Fikir-fikirkanlah...:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian