Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, October 19, 2010

Lawak Tahap Cipan

Assalamulaikum Wbt

Tergelak besar aku bila teringat kembali peristiwa yang aku ngan kawan-kawan alami waktu dalam class berita tadi. Lecturer aku yang berwajah selamba jek sbelom nie bley buat lawak sampai nak pecah perut aku ketawa.

Dia suh kami baca petikan kawan aku mengenai siaran langsung "KINI TIBA MASANYA ACARA MENAIKKAN JALUR GEMILANG OLEH TUAN YANG TERUTAMA YANG DIPERTUA NEGERI DAN SETERUSNYA MENYEMPURNAKAN UPACARA MEMBEBASKAN 53 EKOR BURUNG MERPATI PUTIH SEBAGAI SIMBOLIK KEMERDEKAAN KALI KE-53".

Dia suruh kami baca tanpa melihat petikan tersebut. Punyalah gabra aku n kawan-kawan baca sampaikan tersasul2. Apa yang menjadi lawaknya ialah Lecturer aku dengan selamba berkata "nasib kamu tak kata kini tiba masanya yang dipertua melepaskan burungnya" kahkahkahkahkah.lawak gla siot.

Pengajaran dari situ,lecturer aku kata,untuk menjadi seorang pembaca berita yang baik kami kenalah selalu alert,bersedia dan cepat tangkap maksud sesuatu perkataan. Kena serius dan x ley main2.

Aku salute ngan lecturer aku nie sebab dia memang banyak pengalaman dalam bidang penyiaran.Aku berdoa hope aku pon macam dia. Tak kedekot nak turunkan ilmu. Gozaito Hozaimas sir.....:)


Fikir-fikirkanlah.......:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian