Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Friday, March 04, 2011

McLuhan vs Ben Ashaari

Assalamualaikum wbt...

Kalau aku tanya korang sapa McLuhan nie mesti korang tak tau kan sebab dia x glamor di kalangan blogger. Cuba kalau tanya sape BEN ASHAARI semua aku rasa blogger berlumba-lumba angkat tangan nak bgtau.

Sory Cik Ben guna nama sekejup. Sebabnya saya x sempat nak join segmen Cik Ben Di Sebalik Tabir Blog. huhuhu. Rasanya kalau join pon mesti Cik ben da X pandang sebab mesti ramai yang join awal2..huhuhu.

Nie gara-gara esaimen yang melambak-lambak dan aku terpaksa membuat pilihan antara si Pakcik McLuhan ngan segmen Cik Ben dan secara paksa rela aku terpaksa amik McLuhan.

takpe2, demi esaimen aku terpaksa berkorban sebab markah nie woo..Untuk segmen ci ben lain kali aku join la yer...:)

Kat bawah nie aku cita ckit sape pakcik McLuhan nie

Nama penuh Herbert Marshall McLuhan
Lahir pada 21 Julai 1911 di Edmonton, Alberta, Kanada
Berkahwin ngan Keller Lewis Corinne dari Fort Worth, Texas: 1939.
Belajar kat Universiti Manitoba: B. A., 1932; M. A., 1934
n Cambridge University: BA, 1936, MA, 1939, Ph D., 1942.
Meninggal dunia pada 31 Disember 1980 di Toronto, Canada
Glamor ngan konsep “The Medium Is The Message” dan “Global Village” lau nak tau google ape benda nie.heheehhee.
dia nie pakai pasal bidang MEDIA n Konsep perkampungan global dia la punya idea. Katanya maklumat diperolehi seprti kita berada di dalam satu kampung n semua maklumat boley dapat.

encem x dia

p/s: tapi body dia x ketul2 cam cik ben kan...hehehehhe.


pikir-pikirkanlah...:)

2 comments:

Anonymous said...

Salam..ehe..x ensem..pakaR apa nie?

cik ude hamid said...

hahaha...ensem bg mat salleh jek.
dia nie pakar lam bidang media.
idea dia dalam global village

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian