Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Monday, March 21, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU

Assalamualaikum wbt...

Arap-arap Cik ben baca entry aku kali nie. kenapa aku sanggup gak walau cik ben kata da tutup sebab aku nak semua orang tau atau satu dunie tau AKU SAYANG SANGAT3 kat MAK aku. tiada dua atau tiga yang dapat menggantikan dia.

Kali nie aku x ajak orang sebab tarik dia da tutup cik ben kata...tapi aku nak ajak korang baca ape yang blogger lain tulis.

Lau nak join jugak korang klik blog CIK BEN dan nak baca entry blogger lain klik cnie cik ben gak.

Ape yang perlu korang buat

Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan

terlalu banyak kenangan pahit manis yang aku kongsi bersama mak aku. apa yang aku ingat sampai sekarang, mak aku sentiasa menjadi bahu tempat aku menangis dan meluahkan perasaan. dia sanggup mendengar kisah aku putus cinta, kisah aku bergaduh dengan kawan2, kisah aku berjaya dalam kehidupan tapi aku tak pernah jadi bahu tempat mak aku luahkan perasaan dia. mak aku memang bijak sembunyikan perasaan. walau sesedih manapun dia sukar untuk aku bertanya kenapa dan apa yang membuatkan dia menitiskan air mata. jawapan keramat yang diberikan TAKDE PAPE, TERINGAT KISAH LAMA dan ADA SAHAJA SERIBU ALASAN PENAFIAN. aku cukup takut melihat air mata mak aku mengalir. aku tau mak aku sembunyikan kerana bimbang kami risau. aku sentiasa hendak mak aku tau yang aku SANGAT2 sayangkan dan jaga dia sampai akhir hayat dia. aku takkan tinggalkan mak aku seperti mana dia sayangkan aku tujuk beradik dan sentiasa risaukan aku. aku pernah menulis satu entry tentang kerisauan mak aku yang amat sangat sebab aku x angkat phone.lau nak baca klik cnie

Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

dulu masa kecik2 memang ayah sebab akan selalu dapat duit. tp bila besar serius mak memang aku sayang lebih sebab dia sangat2 memahami aku. maaf papa, da besar sayang gak..cuma ma lebih lg.hehheheee.

Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

insya"allah selagi aku berfikiran waras dan dibawah lindungan Allah, takkan sesekali aku biarkan mak ngan ayah aku kat umah orang tua.

Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..

bila tiada lagi sahutan mak,ibu,mama,mami,ummi.abi,ayah,papa,daddy,abah...maka taulah kalian bahawa kamu tergolong dalam golongan yang sangat2 menyesal. bila tiada lagi suara mereka menyahut siapa lagi yang akan kita panggil?

bukan harta segunung yang mereka harapkan tp doa tulus anak soleh dan solehah...

PADA MAMA:PUAN SARIPAH BINTI MOHAMAD SERTA PAPA:EN.HAMID BIN MAT JUSOH SAYA SANGAT SAYANG KAMU. TERIMA KASIH DIATAS SEGALA2NYA DAN SAYA TAK MAMPU MEMBALAS DENGAN SEGUNUNG INTAN SEKALIPON DI ATAS APA YANG KALIAN KORBANKAN.

pikir-pikirkanlah...




12 comments:

mizz caramel said...

love and appreciate our parents...:)

manueng said...

best la cani...kisah cinta pun bleh share ngan mak...mmm;)

Fuuyooh said...

salam kenal.. sedih la segmen ni..

ilham_un said...

mizz:yup..sangat2.
manueng:saya x pernah sembunyik kan ape2 drpada mak sebab dia sangat2 memahami kehendak saya..:)
fuuyooh:kita akan sedih kalau membincangkan soal ibu n ayah..:)

manueng said...

bagus la...family kitorg mmg x bincang hal cinta2 nih...mak pun xpnah tanye...last2 bgtau gak la walopun mak tak tanye... tu pun lpas dah pergi umah makwe, jumpe family dia...ok je rupenye...rugi xbgtau awal2...huhu=p

ceqjulia said...

i folo u bck..tq

ilham_un said...

manueng:mak kamu mungkin xnak kamu pikir yang dia busy body pasal hal anak2.sebenarnya dia nak sangat tahu.tengok kan dia ok bila bercerita..x lama makan nasi minyak jangan lupa jemput yer..:)

Biela Yusoff.. said...

lov my mum n dad too...selagi hayt dikndng badan...tq kak sudi jenguk blog biela

Adzriel AB said...

bila dah jadi ibu, kita akan mengerti seluruh perasaan ibu kita selama ini.

manueng said...

hehe...i'A :)

ilham_un said...

biela:wlcome
adzriel ab:serius...betul.
manueng/;senyum bermakna.hehehhee

mamawana said...

Ibu ratu hatiku ... syurga dibawaht apak kaki ibu... bu...oh ibuuu... mak oh emakkk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian