Followers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Saturday, March 19, 2011

merajuk + almari

Assalamualaikum wbt...:)

2,3 ari x menulis entry rasa gatal jek tangan.hehehhee. cik tesis selalu mengejar waktu aku untuk berblog. cik tesis nie jeles, dia suh siapkan keje dia dulu...hehehee.

Tadi sambil2 aku menyiapkan tesis nie, mata aku melilau melihat tingkap yang terbuka luas kat bilik. bosan n kering idea nak menulis aku intai2 orang yang lalu lalang kat luar. sedang best mengelamun tiba2 aku ternampak satu family nie turun dari kete.

Riuh rendah suara budak2 n bapak n mak budak suh kakaknya yang duk atas bilik aku supaya turun dari bilik. Yang si adik aku tengok terlonjak2 sementara menanti kakaknya keluar, mak dia plak tengah duk punggah barang2 nak bg kat anaknya la agaknya tue.

bila aku tengok suasana nie.. tingat kembali kisah aku kat hostel waktu sekolah dulu. aku bukan anak manja, tp lau mak n abah aku x datang ujung minggu aku mesti sedey gla. Yela, mak ayah orang lain datang, bawak makanan, pastu lepak2 ngan adik beradik. aku lak xde sesape datang jenguk. mesti la sedih kan.

bila tunggu2 pastu x datang, aku apa lagi...hahahhaha.bila diaorang x datang pada waktu melawat, aku terus masuk dalam loker/almari kecil tempat ic baju2 aku tue. aku menyorok kat dalam tue sambil menangis teresak2 coz marah kat mak n abah aku sebab x datang.

kawan2 aku lak tau sangat. kalau minggu x blik jek n aku xde lam bilik atau atas katil mesti diaorang gegarkan loker aku sebab diaorang tau aku ada kat dalam tue. bila da puas nangis baru kuar. teruk kan perangai aku..buruk bebenor.hehehehe. Tapi kalau mak n abah aku datang..peghhh..lari x cukup tanah sambil jerit2 sampai satu banggunan asrama ley dengar.:)

kini aku da dewasa...rasa cam berdosa jek buat macam tue kat mak n abah aku. walaupon aku tau abah aku busy, tp aku nak gak diaorang datang melawat aku. bila aku berjauhan camni dari diorang n melihat suasana family td, aku jadi terharu n sebak.

serius aku rindu mak n abah aku. kalau dulu ujung minggu ley la datang melawat coz dekat, skunk gila jauh nak datang.hahahahhaa. tp aku da x kisah lg da n da x ngajuk masuk lam loker lagi lau diaorang x datang...lau kawan2 kolej tau mesti malu punya.hahhahahaha.


tue la lokernya..dulu saya kurus sebab tue muat.skunk mau pecah loker tue dibuatnya lau menyorok kat dalam.hahah

ps:harap2 bila kawen n ada anak, diaorang x ikut perangai buruk aku nie.kihkihkih.

pikir-pikirkanlah...:)

3 comments:

manueng said...

first time dgr ade org majuk cani...masuk dlm locker siap...tp cam comel la plak...hehe ;)

ilham_un said...

hahahaha...
manueng tue zaman budak2 hingusan.
da besar panjang x buat lg.kihkihkih

manueng said...

hehe...sbb tu la kate comel...kalo skang ni duk wat gitu lg mmg rumet sume kunci je locker tu...hehe~ =p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

cinta (1) contest (4) family (18) food (1) freindz (10) holiday (4) kehidupan (76) kenangan (47) kesihatan (1) lucu (1) mood (33) music (1) picture (15) sahabat (2) segmen B.A (16) study (2) video (6)

semekar nyanyian